دستکش کارگری

دستکش کارگری در بین لوازم ایمنی یکی از مهم ترین و ضروری ترین موارد است. چرا که در انجام همه کار ها، دستان دخالت مستقیم دارند. پس دست ها در خط مقدم عملیات ها و فعالیت های اجرایی هستند.

در ادامه خوتاهیم خواند:

معرفی دستکش کارگری

در بین تجهیزات و لوازم ایمنی، داشتن یک جفت دستکش کارگری، یکی از ضرورت های محیطهای صنعتی و کارگاهی است و این امر مهم بر هیچکس پوشیده نیست.

البته در کنار لباس کار، کلاه ایمنی، کفش کار و … به دست کردن و استفاده از دستکش کارگری از آسیب دیدن دست ها جلوگیری می نماید یا تا حد زیادی احتمال آسیب را کاهش می دهد.

دستکش های کارگری، به دلیل موارد کاربرد وسیع و گسترده، از موادگوناگونی چون چرم، پارچه، لاستیک و یا ترکیبی ساخته می شوند.

دستکش های لاستیکی کارگری یا با نام دیگر دستکش بنایی، یکی از ساده ترین موارد است که ضمنا ضد آب هم هست.

این نوع دستکش های کارگری چندان زیاد در مقابل اجسام تیز مقاوم نیستند که البته ضخیم ترین مدل آن دستکش ایمن آریان است.

دستکش کارگری چیست

دستکش پی وی سی را نیز می توان در گروه دستکش های کارگری لاستیکی دسته بندی نمود. همین طور دستکش نیتریل. مورد اول دستکش ضد اسید است و دستکش نام برده دومی، ضد حلال. این موارد برای کار های صنعتی تخصصی تر و ویژه تر به کار می روند.
محصولاتی که در بین مردم به دستکش کارگری شناخته می شوند، شامل هر سه نوع گروه هستند. برای مثال برای کار های اجرایی سنگین، همچون کار های ساختمانی، از دستکش های چرمی استفاده می شود. دستکش های کارگری محصولاتی هستند که انواع و مدل های بسیار مختلفی دارد.

 

مواد اولیه تولید دستکش کارگری

دستکش کارگری یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که افراد هنگام انجام کارهای مختلف همچون بنایی، کار در شرکت های مختلف، جوشکاری، طراحی ساختمان، لوله کشی، برق کشی و… باید به دست داشته باشند. تفاوتی ندارد که شما تولید کننده یا مصرف کننده این محصولات هستید، در هر صورت هنگام انجام بسیاری از کارها به استفاده از دستکش کارگری نیاز پیدا می کنید.

دستکش کارگری در انواع مختلفی همچون دستکش پلاستیکی، پارچه ای و… وجود دارد. مواد به کار رفته برای تولید هر کدام از دستکش ها با هم دیگر متفاوت خواهند بود. مواد به کار رفته در هرکدام از دستکش ها را در ادامه برایتان شرح می دهیم:

  •  چرم: انواع چرم های طبیعی و مصنوعی برای تولید دستکش های چرم کاربرد دارند. این چرم ها مقاومت بسیار بالایی را در برابر حرارت از خود نشان می دهند، از همین رو برای جوشکاری، لحیم کاری و کارهای این چنینی بسیار مناسب هستند. همچنین دستکش های کارگری چرم می توانند از دست های شما در برابر اشیاء تیز و برنده محافظت کنند.
  •  مواد پلیمری: چندین نوع مواد پلیمری وجود داشته که در فرم خام دستکش های محافظتی مورد استفاده قرار می گیرند. در میان تمامی مواد پلیمری، لاستیک ها گزینه بهتری محسوب می شوند که تاثیر بسیار زیادی بر روی چابکی و مهارت مصرف کنند می گذارند.
  •  نئوپرن: نئوپرن یک نوع لاستیک مصنوعی است که مقاومت بالایی در برابر پارگی داشته و بسیار نرم و انعطاف پذیر است. این دستکش ها هم در نوع بدون آستر و هم آستردار تولید می شوند. هر دو مدل آن به خوبی از دست های شما در برابر حلال ها و خورنده ها، الکل ها، اسید ها، شوینده ها، مواد استفاده شده در فرآیند پتروشیمی و… محافظت می کنند.
  •  نیتریل: نیتریل نیز یکی از انواع لاستیک های مصنوعی بوده که بهترین انتخاب در برای سایش، سوراخ و برش به شمار می روند. این نوع دستکش ها بسیار نرم هستند و مقاومت خوبی در برابر بیشتر اسیدها دارند.
  •  پی وی سی یا وینیل: جنس این دستکش ها از پلاستیک بوده و در رنگ های ثابتی همچون آبی نفتی، سبز و قرمز تولید می شوند. دستکش های پی وی سی یک جایگزین بسیار عالی برای دستکش های لاتکس به حساب می آیند.

قیمت دستکش کارگری

حدود و رنج قیمت دستکش ‌ کارگری با توجه به کاربری و نوع دستکش متفاوت است. به همین سبب نمی‌ شود قیمت مشخص و دقیقی را برای یک دستکش عنوان کرد.

از طرف دیگر ممکن است دو دستکش کار، به دلیل تفاوت در ساخت و طراحی و مواد مورد استفاده در آن (متریال) قیمتی متفاوت از هم داشته باشند.

به عنوان مثال قیمت دستکش های کارگری چرم، معمولا نسبت به بعضی دیگر از انواع دستکش های کارگری گران ‌تر است. پس قیمت دستکش کارگری ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برخی از دستکش‌ های کارگری طراحی خاص و ویژه‌ ای دارند و برای کار های سنگین‌ تر مناسب اند. این دستکش ‌ها دارای ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی همچون چنگش مناسب در همه شرایط مرطوب و خشک هستند.

موارد این چنینی و همچنین استفاده از بافت ‌های خاص مثل بافت ضد لغزش بر روی دستکش، در قسمت ‌های کف دست و نیز سر انگشت، باعث بالاتر رفتن قیمت تمام شده دستکش ایمنی کارگری می‌ شوند.
وجود یا عدم وجود آستر در دستکش های کارگری نیز، در تعیین قیمت دستکش کارگری موثر است. با توجه به این توضیحات قیمت دستکش کارگری، می تواند بازه و طیف زیادی را در بر بگیرد.

دستکش کارگری ارزان

همانطور که شرح دادیم انواع مختلفی از دستکش کارگری وجود داشته که درجه مقاومت آن ها با همدیگر تفاوت دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند دستکش کارگری قیمت مناسب تهیه کنند. این دستکش ها برای انجام کارهای سنگین  و حرارت بالا یا کار با مواد تیز و برنده مناسب نیستند. به عبارتی دیگر کارهای حرفه ای و تخصصی از دستکش کارگری ساده استفاده نخواهند کرد.

دستکش کارگری ارزان معمولا جنبه عمومی داشته و برای انجام کاری های نیمه صنعتی و جابجایی اجسام سبک کاربرد دارند، اما توجه داشته باشید که زمان حمل این اجسام به هیچ عنوان نباید خطراتی از قبل برندگی و سوختگی با اجسام داغ یا اسیدها شما را تهدید کند. دستکش کارگری ارزان در شغل هایی همچون کارهای ساختمانی، باغبانی، کارهای سبک انبار داری، بنایی و… مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت دستکش کارگری بسیار مناسب بوده و افراد به راحتی می توانند آن را سفارش دهند.

پایین بودن قیمت دستکش کارگری ارزان، بدین معنی نیست که این محصولات کیفیت پایینی دارند یا در تولید آن از مواد بی کیفیت و نا مرغوبی استفاده کرده اند. بلکه این محصولات از کیفیت بسیار بالایی بهره می برند و اگر شما از جای مناسبی آن را خریداری کرده باشید، نیازی نیست در خصوص کیفیت آن نگران شوید.

بیشتر بخوانیم : دستکش کار

انواع دستکش کارگری

همانطور که قبل تر نیز گفته شد، انواع دستکش کارگری تولید و طراحی می شود بنابر این تنوع این محصول بالاست.
در این بخش به معرفی انواع دستکش کارگری می پردازیم:

خط تولید دستکش کارگری

امروزه انواع مختلفی از دستگاه ها برای تولید دستکش کارگری ابداع شده اند که کارکرد هر کدام از آن ها با همدیگر متفاوت است. اینکه دستگاه خریداری شده چه قیمتی دارد و از چه تکنولوژی برای ساخت دستکش استفاده می کند اهمیت بسیار زیادی دارد. در ابتدا مواد استفاده شده برای تولید دستکش کارگری مثال کتان را به دستگاه می دهند تا دستکش کارگری را به تولید برسند. سایر مراحل تولید دستکش کارگری به شرح زیر است:

  • یک مخزن بزرگ را پر از کلسیم و آب کرده و پوسته ها را داخل این مخزن قرار می دهند تا به خوبی خیس شوند.
  • برای آب زدایی پوسته ها از دستگاه هیدرواکسترکتور استفاده می کنند و این دستگاه از نیروی گریز بهره می برد.
  • شستشو پوسته ها در داخل مخزن انجام می گیرد.
  • طبق یک فرمولاسیون، شکل دستکش تعیین می شود.
  • این مرحله مربوط به پختن و خشک کردن محصول بوده که به صورت کاملا اتوماتیکی است.
  • دستکش ها به دو دسته راست و چپ در دستگاه تقسیم گردیده و کارگران باید آن ها را از داخل دستگاه بردارند.
  • خیساندن دستکش کارگری در مخزن الکل صنعتی و دیگر مواد شیمیایی
  • خشک کردن و پختن نهایی به کمک کارگران

دستکش کارگری پلاستیکی

دستکش کارگری پلاستیکی یکی از محبوب ترین نوع این دستکش ها بوده که در موارد بسیاری زیادی کاربرد دارد. تولید کننده ها از ترکیبات طبیعی و مصنوعی لاستیک برای تولید این محصولات استفاده می کنند. از مزایای مهم دستکش های لاتکسی یا پلاستیکی می توان به مقاومت آن در برابر انواع اسیدها، نمک ها و قلیا اشاره کرد. همچنین شما می توانید هنگام کار با وسایل برقی، مواد غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی، وسایل الکترونیکی و… آن را به کار ببرید.

دستکش های پلاستیکی قدرت کشسانی و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و مقاومت بسیار عالی را از خود نشان می دهند. علاوه بر تمامی این موارد، مقاومت سایشی این نوع دستکش کارگری موجب گردیده تا در زمان انجام کار های صیقل دادن و سائیدن، از دست کارگران در برابر آلکیل ها، محلول های آبی اسیدها، کتون ها و نمک ها محافظت کند.

این مدل از دستکش ها در تعداد بسیار محدودی از افراد، باعث عکس العمل های آلرژیک شده است و به همین دلیل استفاده از آن را برای تمامی کارکنان توصیه نمی شود. البته مدل های جدیدی از این نوع دستکش کارگری به بازار آمده که برخی از آن ها خاصیت آلژیک کم دارند یا دستکش های آستر دار یا بدون پودر هستند. این دستکش ها برای افرادی که به دستکش های لاتکسی حساسیت دارند، گزینه بهتری است. اولین تولید کننده این نوع دستکش ها در جهان یک شرکت استرالیایی بوده که انواع این دستکش ها را تولید و توزیع می کند. این شرکت تولید کننده استرالیایی، Ansell نام دارد.

دستکش های پلاستیکی در محیط مرطوب و خشک، چنگش عالی داشته و به طور کلی مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهد. اما در تماس با مواد روغنی این مقاومت را از دست می دهند و در زمان نسبتا کوتاهی از بین می رود. از همین رو توصیه می شود از تماس این دستکش ها با روغن خودداری کرده تا عمر آن ها را بالا ببرید.

دستکش کارگری پارچه ای

دستکش پارچه ای کارگری یکی دیگر از انواع دستکش ها بوده که بسیاری از افراد، استفاده از آن را ترجیح می دهند. دستکش کارگری پارچه ای از الیاف های طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. متریال و مواد به کار رفته، بر روی محصول نهایی تاثیر بسیار زیادی می گذارد. بدین معنی که از پارچه های معنی همچون کتان برای دستکش کارگری پارچه ای استفاده می کنند و زمان خرید، شما باید این موارد را در نظر بگیرید.

امروزه برای اینکه بتوانند محافظت را هرچه بیشتر افزایش دهند و برای برآورده کردن نیازهای محافظتی بسیار خاص، الیاف های مورد استفاده برای تولید این نوع دستکش کارگری را توسعه داده اند. برای مثال Dilemma و Spectra   دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل بریدگی دارند، همچنین Turtle Skin و Super Fabric نیز می توانند از دست های شما در برابر حرارت و بریدگی ها محافظت کنند.

برای تولید این نوع مدل های دستکش کارگری از کتان و پارچه های دیگری نیز استفاده می شود که درجه های مختلفی از دست های شما محافظت خواهد کرد. به عبارت دیگر این دستکش ها در درجه مقاومت های مختلفی به تولید می رسند.

این نوع دستکش ها مقاومت بسیار خوبی را در برابر تراشه ها، سائیدگی، گرد و خاک و خراشیدگی از خود نشان می دهند. علاوه بر این ها، حفاظت بالایی را برای استفاده مواد سخت، تیز و زیر فراهم خواهند کرد. بهتر است بدانید که به کار بردن یک لایه آستر پلاستیکی اضافه می تواند توان و مقاومت حفاظتی این دستکش کارگری را بالا ببرد.

بیشتر بخوانیم : دستکش کار چرمی

تولید کننده های دستکش کارگری

تولید کننده های دستکش کارگری از سیستم هایی استفاده می کنند که مجهز به سیستم کنترل کننده خاص است

در این بین لازم به ذکر است که این دستگاه ها، یعنی تولید کننده های دستکش کارگری شرکت ایمن آریان، در نوع خود یکی از بهترین ها می باشند.

 در ذیل به برخی از ویژگی های این دستگاه های تولید، اشاره شده است:


این دستگاه ها آرام و با آلودگی کم به تولید دستکش مقاوم با ظرفیت بالا می پردازند. این دستگاه ها از مواد خام نظیر چدن و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

تولید کننده های دستکش کارگری

خرید انواع دستکش ایمنی از فروشگاه اینترنتی

قیمت خرید انواع دستکش ایمنی از فروشگاه اینترنتی متفاوت است؛ اما به طور کلی از بازه های چند هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر و متفاوت می باشد.

در همین مورد شرکت ایمن آریان بستر مناسبی برای شما عزیزان فراهم اورده که با اطمینان کامل از جنس و قیمت دستکش اقدام به ثبت سفارش از طریق کارشناسان و خرید نمایند.

لازم به ذکر است که تولیدی ایمن آریان در حال حاضر از بین انواع دستکش های ایمنی تنها به تولید دستکش های

دستکش کف چرم پشت برزنت (مهندسی)  و دستکش کف چرم پشت برزنت (طرح کره ای) می پردازد.

راه های اتباطی برای فروش عمده دستکش صنعتی ایمن آریان:
آدرس: تهران، بزرگراه سعيدي، شهرك صنعتي چهاردانگه، خيابان هفتم آهنكاران (خيابان پانزدهم)، پلاك 58
تلفن:
02155257913
ایمیل:
info@imenarian.com

در ایران، از جمله معتبر ترین تولید کننده دستکش ایمنی می توان ایمن آریان را نام برد.

این مجموعه تولیدی با استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته و توجه به استاندارد های مختلف و دانش روز دنیا این دستکش ها را طراحی و تولید می‌ کند.

برای خرید و سفارش دستکش کارگری بهتر است از طریق توزیع‌ کنندگان تایید شده و معتبر، همچون شرکت تولید کننده دستش کارگری ایمن آریان، اقدام کنید.

لازم به ذکر است که تولیدی ایمن آریان در حال حاضر از بین انواع دستکش های ایمنی تنها به تولید دستکش های
دستکش کف چرم پشت برزنت (مهندسی) و دستکش کف چرم پشت برزنت (طرح کره ای) می پردازد.

جهت اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با شماره تلفن  ۲۱۵۵۲۵۷۹۱۳ تماس بگیرید.

شما هم ممکن است به دلیل مقرون به صرفه بودن و صرفه اقتصادی بهتر به دنبال خرید عمده دستکش کارگری باشید.

دستکش کارگری یکی از موارد پر مصرف در مشاغل کارخانه ای، ساخت و ساز ساختمان و باربری و … می باشد که در انواع مختلف تولید می شود.

از این رو، فروش عمده دستکش کار کارگری در بازار، هر روز رو به افزایش است.

فعالیت اینترنتی نمایندگی های فروش عمده دستکش کارگری، باعث شده تا مشتریان زیادی برای خرید به این قبیل سایت ها مراجعه کنند و با صرف زمان کمتر محصولی دلخواه را خریداری نمایند.

بعضی از این دستکش ها قابلیت شستشو دارند و با خرید یک جفت از آن ها سال های زیادی می توانید از آن ها استفاده کنید و پوست و دست خود را از آسیب های احتمالی حفظ کنید.

بیشتر بخوانیم : دستکش صنعتی

خرید دستکش کارگری

خرید دستکش کارگری امری بسیار مهم است، چرا در صورت عدم ملاحضات مهم و ضروری در هنگام خرید، متضرر می شوید. در هنگام خرید دستکش کارگری باید به این موضوع توجه کنید که دستکش را باید متناسب کار مورد نظر انتخاب نمایید، از آنجا که تنوع در دستکش های کارگری بالاست پس دقت در انتخاب نوع مناسب آن، امری ضروری است. در این بخش ویژگی‌ های خوب و مورد انتظار یک دستکش را مرور می ‌کنیم تا در خرید دستکش کارگری دچار مشکل نشوید:

* دارا بودن بافت ضد لغزش
* متناسب بودن با نوع کاربری
* وجود مواد ضد باکتری و ضد قارچ
* چنگش مناسب
* طراحی اصولی و ارگونومیک برای عدم خستگی زود هنگام
* جنس درج یک و مقاوم
* داشتن آستر و نوع آن
* مقاومت یا عدم مقاومت و دوام در مقابل مواد شیمیایی (استون، متانول، تولوئن و…).

وزن مناسب دستکش کارگری

با توجه به اینکه دستکش کارگری برای انجام کارهای صنعتی و روزمره استفاده می شود باید دارای وزن نسبتا سبک و جنس آن نازک باشد؛ چرا که شما باید بتوانید با استفاده از آن ها کار خود را به راحتی انجام دهید. اگر دستکش، وزن سنگین داشته یا از متریال های ضخیم برای تولید آن استفاده کرده باشند، ممکن است برخی افراد به زودی از دستکش کارگری خسته شده و آن را از دست خود در بیاورد. به همین دلیل یادتان باشد که زمان خرید این دستکش ها، نمونه های سبک و نسبتا نازک آن را خریداری کنید.

وزن دستکش ها با توجه به متریال استفاده شده برای آن، با همدیگر متفاوت هستند. علاوه بر این، برخی از دستکش ها کارگری تا مچ دست شما می رسند، اما برخی دیگر از آن ها ساق دست شما را می پوشانند. این موارد تاثیر بسیار زیادی بر روی وزن دستکش کارگری می گذارند. اما در هر صورت زمان خرید دستکش کارگری این موارد را در نظر بگیرید.

به طور کلی وزن استاندارد برای دستکش های کوتاه 40 تا 50 گرم بوده و وزن دستکش های بلند با توجه به اندازه ساقه آن ها می تواند از 100 گرم به بالا است. برخی از دستکش ها ضد حریق و ضد برش هستند و در این صورت وزن آن ها بالاتر می رود. شما باید در ابتدا ویژگی های دستکش کارگری مورد نظر را تعیین کرده و سپس طبق آن ها وزن این محصول برای شما مشخص می شود.

مشخصات دستکش کارگری

همانطور که قبل تر گفته شد، دستکش های کارگری از جمله مهم ترین ملزومات کار در کارگاه ها و کارخانجات هستند. اگر بخواهیم مشخصات دستکش کارگری خوب را بیان نماییم باید این موارد را ذکر کنیم:
* این دستکش ها باید در مقابل اشیا و اجسام برنده و تیز تا حد معقول و قابل قبولی مقاومت نمایند و از دست فرد، در مقابل بریدن و وارد آمدن جراحات حفاظت نمایند.
* اگر دستکش های کارگری از نوع شیمیایی آن است (مانند دستکش نیتریل و یا بوتیل) باید به خوبی از دستان در مقابل مواد شیمیایی محافظت کنند و تا حد معقولی مانع نفوذ مواد شیمیایی رایج در کارگاه ها و آزمایشگاه ها شوند.
* عمر مفید مناسب از دیگر مشخصات دستکش کارگری است که می توان به آن توجه کرد. این دستکش ها بسته به نوع، عمر های متفاوتی دارند؛ از چند دقیقه (همچون لاتکس) تا چندین ماه یا حتی سال! بنابر این آنچه که در عمر مفید این دستکش ها مهم است، انتخاب برند مناسب دستکش است تا از این بابت آسوده خاطر باشید.
* داشتن استاندار های داخلی و خارجی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. برای جلوگیری از زیان و نیز حفظ سلامت و جان افراد از دستکش های معتبر که آزمایش و تست شده اند و استاندار های مربوطه را اخذ کرده اند استفاده نمایید.

دستکش کارگری در تهران

به منظوراینکه پرسنل و کارگران یک مجموعه تولیدی بتوانند به دوراز آسیب دیدن دست ها به فعالیت های فیزیکی خود ادامه دهند باید از دستکش های ایمنی کاراستفاده کنند. تجهیزات محافظتی دست دستان شما را از تمامی آسیب های ممکنه در فعالیت های روزانه محافظت میکند و دربرخی مجموعه ها ی ویژه استفاده از آن الزامی میباشد. دستکش های حفاظتی کار در انواع گوناگونی تولید میشوند وهر یک به نوعی میتواند در حفاظت از دستان نقش موثری داشته باشند. دستکش های ایمنی کارنه تنها در مجموعه های تولیدی بلکه در کلیه محیط های کاری خشن مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد بسیاری نیز پیدا کرده است.
مجموعه ی تولیدی ایمن آریان برترین تولید کننده ی تخصصی انواع مختلف محصولات ایمنی چرمی درایران است. تاکید بربرترین بودن ایمن آریان ؛ پشتوانه ای از قدمت، تجربه، تحقیق علمی و میدانی را پشت سر خود دارد. استفاده ازمواد اولیه شرکت های معتبر در صنعت چرم و پارچه و بهره گیری از نیروهای ماهر در تولید، سبب تمایز محصولات تولیدی توسط این شرکت در قیاس با محصولات مشابه در بازار گردیده است.
جهت کسب مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره تلفن02155257913 تماس حاصل فرمایید یا بمنظور کسب مشاوره و خرید حضوری به ادرس – تهران، بزرگراه سعيدي، شهرك صنعتي چهاردانگه، خيابان هفتم آهنكاران (خيابان پانزدهم) – مراجعه بفرمایید .همکاران ما در شرکت تولیدی ایمن آریان همواره آماده پاسخ گویی شما عزیزان می باشند..

موقعیت مکانی شرکت تولیدی ایمن آریان در تهران

سخن پایانی

دستکش کارگری کاربرد های فراوان و زیادی دارد و در مراکز زیادی هم فروخته می شود؛ پس اطلاع از این نوع دستکش ها و مشخصات آن می تواند شما را در انتخاب دستکش مناسب و مدنظر خود راهنمایی کند.

با توجه به این مورد گفته شده، باید توجه کنید که همواره یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به کالای مورد نظر، با کیفیت مناسب، دانستن مشخصاتی کلی درباره آن است.

سوالات متداول دستکش کارگری

در بین تجهیزات و لوازم ایمنی، داشتن یک جفت دستکش کارگری، یکی از ضرورت های محیطهای صنعتی و کارگاهی است و این امر مهم بر هیچکس پوشیده نیست.

البته در کنار لباس کار، کلاه ایمنی، کفش کار و … به دست کردن و استفاده از دستکش کارگری از آسیب دیدن دست ها جلوگیری می نماید.

حدود و رنج قیمت دستکش ‌ کارگری با توجه به کاربری و نوع دستکش متفاوت است. به همین سبب نمی‌ شود قیمت مشخص و دقیقی را برای یک دستکش عنوان کرد.

از طرف دیگر ممکن است دو دستکش کار، به دلیل تفاوت در ساخت و طراحی و مواد مورد استفاده در آن (متریال) قیمتی متفاوت از هم داشته باشند.

* این دستکش ها باید در مقابل اشیا و اجسام برنده و تیز تا حد معقول و قابل قبولی مقاومت نمایند و از دست فرد، در مقابل بریدن و وارد آمدن جراحات حفاظت نمایند.
* اگر دستکش های کارگری از نوع شیمیایی آن است (مانند دستکش نیتریل و یا بوتیل) باید به خوبی از دستان در مقابل مواد شیمیایی محافظت کنند و تا حد معقولی مانع نفوذ مواد شیمیایی رایج در کارگاه ها و آزمایشگاه ها شوند.
* عمر مفید مناسب از دیگر مشخصات دستکش کارگری است که می توان به آن توجه کرد. این دستکش ها بسته به نوع، عمر های متفاوتی دارند؛ از چند دقیقه (همچون لاتکس) تا چندین ماه یا حتی سال! بنابر این آنچه که در عمر مفید این دستکش ها مهم است، انتخاب برند مناسب دستکش است تا از این بابت آسوده خاطر باشید.
* داشتن استاندار های داخلی و خارجی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. برای جلوگیری از زیان و نیز حفظ سلامت و جان افراد از دستکش های معتبر که آزمایش و تست شده اند و استاندار های مربوطه را اخذ کرده اند استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *