دستکش جوشکاری

دستکش جوشکاری می‌ توانند برای ایمنی بیشتر در هنگام کار مورد استفاده افراد قرار بگیرند. اگر قصد دارید که در زمینه جوشکاری فعالیت ‌و کار داشته باشید، بهتر است که ویژگی دستکش های جوشکاری را بشناسید و از آن ‌ها استفاده نمایید.

این وسایل و ابزار به شما کمک می‌ کند که ایمنی خود را در هنگام کار تا حد زیاد و قابل توجهی افزایش دهید. در ادامه به صورت کامل در مورد این ابزار کاربردی جوشکاری صحبت خواهیم کرد.

دستکش کف چرم پشت برزنت کف دوبل
دستکش کف چرم پشت برزنت
دستکش طرح کره ای دوبل
دستکش تمام چرم طرح کره ای
دستکش تمام چرم دوبل
دستکش تک انگشتی تمام چرم
در ادامه خوتاهیم خواند:

دستکش جوشکاری چیست؟

اگر در مورد استاندارد های جوشکاری مطالعه کرده باشید، احتمالا به این نتیجه رسیده اید که لباس مخصوص جوشکاری و دستکش جوشکاری و … می‌ توانند برای ایمنی بیشتر در هنگام کار مورد استفاده افراد قرار بگیرند.

اگر قصد دارید که در زمینه جوشکاری فعالیت ‌و کار داشته باشید، بهتر است که ویژگی دستکش های جوشکاری را بشناسید و از آن ‌ها استفاده نمایید.

این وسایل و ابزار به شما کمک می‌ کند که ایمنی خود را در هنگام کار تا حد زیاد و قابل توجهی افزایش دهید.

در ادامه به صورت کامل در مورد این ابزار کاربردی جوشکاری صحبت خواهیم کرد.

برای محافظت از ناحیه دست و ساق کارگران ساختمانی و جوشکاران، می ‌توان از دستکش های جوشکاری ایمنی استفاده کرد.

این ابزار کمک می ‌کند تا کارگران عمرانی و ساختمانی و همچنین کارگرانی که در کارخانه ‌ها مشغول به جوشکاری هستند و … از برخورد اشیا داغ با ناحیه دست در امان باشند.

دستکش جوشکاری چیست

در واقع کارگران و افراد با استفاده از این نوع دستکش‌، خود را از آسیب شیشه‌های بریده، اوراق فلزی شده و … محافظت می ‌کنند.

به طور معمول، دستکش‌ های مختص جوشکاری، بر اساس استاندارد هایی تهیه و تولید می‌ شوند که باید حداکثر مقدار مقاومت را داشته باشند.

در واقع این دستکش ‌های جوشکاری محافظتی تا حد زیادی می ‌توانند در برابر ساییدگی، گرما و … مقابله کنند. در زمینه دستکش های جوشکاری بهتر است که از استاندارد هایی که برای این کار وجود دارد و هم اندازه ‌های موجود در بازار، مطلع باشید.
برای مثال دستکش محافظتی جوشکاری به سه دسته متوسط، کوتاه و بلند تقسیم ‌بندی شده است. اندازه استاندارد طول دستکش هر کدام، ۳۰ سانتی ‌متر، ۳۵ سانتی‌ متر و ۴۰ سانتی ‌متر می باشد.

اگر جوشکار هستید و یا کار جوشکاری انجام می دهید و می‌ خواهید از دستان خود در حین کار محافظت کنید و یا یک کارفرما هستید و بر اساس قوانین کار و ایمنی، موظف به تأمین این وسایل ایمنی هستید، باید حتما بر اساس نوع کار و نیاز اقدام به تهیه لباس مخصوص جوشکاری و دستکش های جوشکاری کنید.

حالا که کمی با این وسایل و ابزار حافظتی آشنا شدیم، بهتر است در مورد ویژگی ‌های دستکش های جوشکاری هم نکاتی را بدانیم.

این ویژگی ‌های دستکش ایمنی به ما کمک می‌ کند که بهتر در این زمینه از کار، اطلاعات کسب نماییم و مطمئن شویم که چگونه می‌ توانیم با کمک این ویژگی‌ های ایده‌آل، یک دستکش جوشکاری ایمنی، برای خود تهیه نماییم.

 

ویژگی ‌ها و استاندارد هاس دستکش های جوشکاری را می توان به شرح زیر دانست:

در مورد دستکش ‌های چرمی جوشکاری، اولین ویژگی که در مورد آن ‌ها قابل توجه می باشد، ماده اولیه و جنس تشکیل دهنده آن ها است.

در واقع این دستکش ‌های جوشکاری از چرم تهیه شده ‌اند و با کمک دوخت و نخ، یک شکل منظم و منسجم گرفته ‌اند. به طور معمول ضخامت چرم ۱ تا 5/1 میلی ‌متر است. بعد از استفاده از الیاف مصنوعی، پنبه و … است.

در دوخت این نوع از دستکش ‌های ایمنی، باید به این موضوع توجه داشت که قسمت‌ های چرمی دستکش ایمنی جوشکاری، باید به صورتی دوخت شوند که سطح رویه چرمی دستکش با سطح دست فرد، به هیچ وجه تماس نداشته باشد تا در هنگام کار و تحمل گرما، هیچ مقداری از گرما به دست جوشکار یا کارگر منتقل نشود.

در آخر بع این نکته توجه کنید که، تعداد بخیه ‌ها با کمک نخ و سوزن در هر قسمت از دستکش، باید سه بخیه در هر سانتی‌ متر باشد.

باید بدانید که مراکز معتبر، به طور معمول، دارای نشانه های استاندارد های مربوطه هستند که در هنگام بسته بندی محصولات و یا تولید بر روی دستکش ‌ها، این نشانه ‌ها را درج می‌ نمایند.

این نکته می ‌تواند به شما کمک کند که به راحتی کیفیت و میزان مرغوب و با کیفیت بودن یک جنس را تشخیص دهید.
حالا که با کاربرد، اهمیت و ویژگی دستکش های جوشکاری آشنا شدید، به طور کلی توجه داشته باشید که نباید بدون وسایل حفاظتی اقدام به انجام عملیات‌ های جوشکاری کنید.

همه ما می ‌دانیم که این دستکش ها برای تأمین امنیت ما مورد استفاده قرار می‌ گیرند و انجام کار جوشکاری بدون آن ‌ها، نوعی بی احتیاطی محسوب می شود. 

بیشتر بخوانیم : دستکش صنعتی

انواع دستکش جوشکاری

دستکش های جوشکاری معمولا بخشی از تجهیزات جوشکاری هستند، با توجه به نزدیکی دستکش ایمنی به فرایند جوشکاری، در طراحی آنها توجه خاصی شده است.

انگشت شست و هر انگشت دستکش با دستمال مخصوصی پوشانده می شود. این دستکش ها از موادی تشکیل شده اند که ضد الکتریسیته و بادوام اند و گرما را به خوبی دفع می نمایند.

متریال و مواد اضافی برای تقویت کیفیت و محافظت دستکش به آن اضافه می شود. معمولا تعداد بالایی از این دستکش ها دارای ساق دست های بلند هستند تا از ساق دست در برابر پاشش های مواد مذاب، پاشیدن ذره های جوشکاری جلوگیری کنند.

ماده اصلی سازنده دستکش های جوشکاری شکاف یا چرمی بالای دستکش است که از چرم های دام های متفاوت و مختلف به دست می آید.

چرم بوفالو، گاو، گوزن، خوک و بز درجات مختلفی از راحتی را ارائه می دهد که به طور معمول با دوام دستکش در تضاد است.

این پروژه و برنامه جوشکاری است که تا حد زیادی ماده مورد استفاده در دستکش را تعیین می کند و دستکش های جوش به طور معمول به سه سطح راحتی / دوام دسته بندی می شوند.

این دستکش ها در حالی که در سبک های جوشکاری جداگانه و متفاوتی استفاده می شوند، در طیف گسترده ای از مراحل عملیات جوشکاری قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانیم : دستکش کار چرمی

کاربرد دستکش جوشکاری

کاربرد دستکش جوشکاری در کار های مربوط به این فعالیت، بسیار حائز اهیمت است.

بنابر این به تمامی افراد جوشکار توصیه می شود حتما از دستکش ایمنی جوشکاری استفاده نمایید، در این قسمت با کاربرد دستکش جوشکاری آشنا می شویم.
جراحات، شوک الکتریکی و سوختگی های پوستی تنها چند مورد از اتفاقات ناگوار هستند که جوشکاران در صورت عدم استفاده از دستکش و محافظت از دست تجربه می کنند.

موارد دیگر که در صورت عدم استفاده از دستکش ممکن است برای شخص به وقوع بپیوندد می توان این موارد را نام برد:

بریده شدن تصادفی، له شدن دست، له شدن بین دو جسم.
همچنین فلز پاشش فلز مذاب، داغ، کثیفی، جرقه، گرد و غبار، گریس و مواد شیمیایی، از جمله خطراتی هستند که جوشکاران با آن مواجه هستند. 

کاربرد دستکش کار

به همین دلیل است که کاربرد دستکش های جوشکاری همیشه در طول عملیات جوشکاری مهم است. زمانی که بدانید دست شما به چه چیزی نیاز دارد، می توانید محافظ مناسبی برای آن تدارک ببینید. اگر قصد انجام هر کار جوشکاری ای را دارید، محافظت از دست با استفاده از دستکش جوشکاری بسیار مهم است.

خرید دستکش جوشکاری

در هنگام خرید دستکش جوشکاری باید به فاکتور های مهمی توجه داشت. رعایت این موارد منجر به خرید دستکش جوشکاری به نحو احسن می شود.

پس در خواندن مطالب این بخش دقت بیشتری به خرج دهید تا در خرید دستکش جوشکاری، دچار اشتباه نشوید.فرآیند های جوشکاری متفاوت اند و شبیه به هم نیستند، در نتیجه دستکش های ایمنی ای که در این فرآیند ها استفاده می شوند نیز با هم متفاوت ‌اند.

مثلا در مورد جوشکاری با گاز بی اثر MIG، در فلزات، که از الکتریسیته برای اتصال و جوش استفاده می شود، دستکش هایی کاربرد دارند، که از پوست و چرم گاو تهیه شده باشند.

همانطور که احتمالا بدانید، تهیه کردن و فرآوری چرم گاو بسیار مشکل است. این چرم بسیار بادوام و در برابر جرقه ها، پاشش های مضر، و گرمای ناشی از الکتریسته از خود مقاومت و دوام بسیار بالایی نشان می دهد.

 

بنابر این توجه به نوع کار جوشکاری که قصد انجام آن را دارید، می تواند در انتخاب دستکش مناسب به شما کمک شایانی کند.

زیرا که برای بعضی از جوشکاری ها که در آن از حرارت بسیار بالایی استفاده می شود شما نیاز دارید که دستکشی را انتخاب نمایید که از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشد و یا همچنین برای جوشکاری هایی که باید ظرافت و دقت زیادی را به کار ببرید باید دستکش های جوشکاری ای را انتخاب نمایید که راحتی و ابتکار عمل زیادی را برای شما در حین کار به ارمغان آورد و شما بهتر بتوانید با آن کار کنید. در خرید دستکش های جوشکاری حتما این موارد را در نظر بگیرید تا خریدی مطمئن و خوبی داشته باشید.

فروشگاه های اینترنتی دستکش جوشکاری زیادی در حال فعالیت هستند. در این بین باید مراقب بود چرا که بعضی از سایت های نامعبتر اقدام به فروش دستکش نامرغوب می کنند. بنابر این خرید از فروشگاه اینترنتی دستکش جوشکاری و سایت ها نیازمند دقت بسیار بالا می باشد؛ چرا که خرید و استفاده از این دستکش های نامرغوب نه تنها موجب هدر رفت هزینه می شود بلکه می تواند موجب آسیب های جبران ناپذیری برای جوشکاران و کارگران شود.

لازم به ذکر است که تولیدی ایمن آریان در حال حاضر از بین انواع دستکش های ایمنی تنها به تولید دستکش های

دستکش کف چرم پشت برزنت (مهندسی)  و دستکش کف چرم پشت برزنت (طرح کره ای) می پردازد.

راه های اتباطی برای فروش عمده دستکش صنعتی ایمن آریان:
تلفن:
02155257913
ایمیل:
info@imenarian.com

همانطور که بار ها گفته شد، یکی از مهم ترین انواع دستکش های صنعتی ایمنی، دستکش های جوشکاری می باشد که در مقابل مواد مذاب و حرارت در حین کار جوشکاری از انگشتان و دست محافظت می کند بنابر این کارفرمایان و کارگران مشغول در حوزه جوشکاری به دنبال مراکز فروش عمده دستکش جوشکاری هستند تا خریدی مقرون به صرفه داشته باشند.

کارفرمایان و کارکنان مربوط به صنعت ریخته گری نیز برای خریدی به صرفه تر به دنبال مراکز فروش عمده دستکش جوشکاری هستند، چرا که این دستکش، علاوه بر کار های جوش در ریخته گری هم رایج است، زیرا این دستکش در مقابل کوره ها مقاومت دارد و از سوختن انگشتان و دست جلوگیری می ‌کند.

یکی از دلایل رغبت افراد و تمایل بازار برای فروش عمده دستکش جوشکاری بخاطر جنس این دستکش است، چرا که به طور معمول از جنس چرم گاوی و چرم مصنوعی تولید می شود که این ویژگی باعث شده در مقابل حرارت مقاوم و با دوام باشد.

بیشتر بخوانیم : دستکش کارگری

مزایای استفاده از دستکش جوشکاری چیست ؟

در جواب به این که سوال مزایای استفاده از دستکش جوشکاری چیست ؟ باید بگوییم که دستکش جوشکاری انواع مختلفی دارد بنابر این مزایای هر کدام از آن ها نیز متفاوت است. مزایای هر کدام از دستکش های جوشکاری را متناسب با نوع آن به شرح ذیل تشریح می کنیم:
* دستکش جوش ساخته شده با پوست بز: این نوع از دستکش ایمنی بسیار سبک، راحت، انعطاف پذیر و در عین حال ضد روغن و ضد آب هستند.
* دستکش ساخته شده با پوست گاو: این نوع دستکش در برابر حرارت مقاومت و دوام از خود نشان می دهد؛ همچنین این دستکش ها سرعت عمل افراد را بالا می برند چرا که بسیار راحت و انعطاف پذیر هستند.
* دستکش ساخته شده با پوست خوک: از آن جایی که پوست خوک برای کار کردن در محیط های خیس، مرطوب و روغنی بسیار مناسب است، جزء پر کاربرد ترین دستکش های ایمنی محسوب می شود.
* دستکش جوش ساخته شده با پوست یا چرم گاومیش: چرم گاو در برابر شعله و حرارت از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع چرم از نظر راحتی و دوام مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.
*دستکش ساخته شده با پوست گوزن: یک دستکش بسیار لطیف و نرم است و در برابر مواد مذاب و گرمای بالا از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.

دستکش جوشکاری در تهران

به منظوراینکه پرسنل و کارگران یک مجموعه تولیدی بتوانند به دوراز آسیب دیدن دست ها به فعالیت های فیزیکی خود ادامه دهند باید از دستکش های ایمنی کاراستفاده کنند. تجهیزات محافظتی دست دستان شما را از تمامی آسیب های ممکنه در فعالیت های روزانه محافظت میکند و دربرخی مجموعه ها ی ویژه استفاده از آن الزامی میباشد. دستکش های حفاظتی کار در انواع گوناگونی تولید میشوند وهر یک به نوعی میتواند در حفاظت از دستان نقش موثری داشته باشند. دستکش های ایمنی کارنه تنها در مجموعه های تولیدی بلکه در کلیه محیط های کاری خشن مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد بسیاری نیز پیدا کرده است.
مجموعه ی تولیدی ایمن آریان برترین تولید کننده ی تخصصی انواع مختلف محصولات ایمنی چرمی درایران است. تاکید بربرترین بودن ایمن آریان ؛ پشتوانه ای از قدمت، تجربه، تحقیق علمی و میدانی را پشت سر خود دارد. استفاده ازمواد اولیه شرکت های معتبر در صنعت چرم و پارچه و بهره گیری از نیروهای ماهر در تولید، سبب تمایز محصولات تولیدی توسط این شرکت در قیاس با محصولات مشابه در بازار گردیده است.
جهت کسب مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره تلفن02155257913 تماس حاصل فرمایید یا بمنظور کسب مشاوره و خرید حضوری به ادرس – تهران، بزرگراه سعيدي، شهرك صنعتي چهاردانگه، خيابان هفتم آهنكاران (خيابان پانزدهم) – مراجعه بفرمایید .همکاران ما در شرکت تولیدی ایمن آریان همواره آماده پاسخ گویی شما عزیزان می باشند..

موقعیت مکانی شرکت تولیدی ایمن آریان در تهران

سخن پایانی:
حال که در رابطه با دستکش های جوشکاری اطلاعاتی را کسب کردید، باید بدانید که نباید بدون وسایل حفاظتی از جمله دستکش های جوشکاری اقدام به عملیات های جوشکاری کنید. می دانیم که این وسایل برای تأمین امنیت و سلامتی خود ما مورد استفاده قرار می گیرند پس انجام کار بدون این ابزار ها، نوعی بی احتیاطی محسوب می شود.
شما همواره می توانید برای خرید عمده دستکش های جوشکاری و انواع دیگر دستکش، با مجموعه ایمن آریان در ارتباط باشید.

سوالات متداول دستکش جوشکاری

برای محافظت از ناحیه دست و ساق کارگران ساختمانی و جوشکاران، می ‌توان از دستکش های جوشکاری ایمنی استفاده کرد.

این ابزار کمک می ‌کند تا کارگران عمرانی و ساختمانی و همچنین کارگرانی که در کارخانه ‌ها مشغول به جوشکاری هستند و … از برخورد اشیا داغ با ناحیه دست در امان باشند.

دستکش های جوشکاری تیگ
دستکش های جوشکاری MIG
دستکش های جوشکاری استیک

جراحات، شوک الکتریکی و سوختگی های پوستی تنها چند مورد از اتفاقات ناگوار هستند که جوشکاران در صورت عدم استفاده از دستکش و محافظت از دست تجربه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *