دستکش ایمنی

استفاده کردن از دستکش ایمنی در هنگام انجام کار از جمله مواردی است که باید به آن توجه زیادی کرد، چرا که بیش از 60 درصد حوادثی و اتفاقاتی که در هنگام کار رخ می دهد مربوط به استفاده نکردن از دستکش کار یا همان دستکش های ایمنی کار می باشد.

این دستکش دارای انواع مختلف و متنوعی می باشند، که هر یک برای فعالیت خاصی تولید و طراحی و به بازار عرضه می شوند.

دستکش کف چرم پشت برزنت کف دوبل
دستکش کف چرم پشت برزنت
دستکش طرح کره ای دوبل
دستکش تمام چرم طرح کره ای
دستکش تمام چرم دوبل
دستکش تک انگشتی تمام چرم
در ادامه خواهیم خواند:

دستکش ایمنی چیست؟

یکی از اصول اولیه، که برای انجام هر کار لازم و ضروری می باشد ایمنی است و همانطور که احتمالا می دانید تمامی تکنسین های مشاغل مختلف، قبل از شروع کار باید دوره هایی را برای آموزش و آمادگی ایمنی بگذرانند.

استفاده کردن از دستکش ایمنی در هنگام انجام کار از جمله مواردی است که باید به آن توجه زیادی کرد، چرا که بیش از 60 درصد حوادثی و اتفاقاتی که در هنگام کار رخ می دهد مربوط به استفاده نکردن از دستکش کار یا همان دستکش های ایمنی کار می باشد.

این دستکش دارای انواع مختلف و متنوعی می باشند، که هر یک برای فعالیت خاصی تولید و طراحی و به بازار عرضه می شوند.

رعایت کردن نکات ایمنی در هنگام کار یکی از مهم ترین مشخصه هایی است که باید همیشه در نظر داشته باشیم و هنگام استفاده از ابزار ها، ایمنی را به طور کامل رعایت کنیم.

دستکش ایمنی چیست؟

از جمله وسایل ایمنی که همیشه مورد توجه کاربران بوده و تاکید می شود که مورد استفاده قرار گیرد دستکش های ایمنی است.

با توجه به این نکته که انواع متنوع دستکش های ایمنی برای استفاده در کارهای مختلف تولید و طراحی شده است، لذا لازم است که تعریف دستکش ایمنی را بدانیم و اینکه در شغل های مختلف از کدام یک از انواع دستکش ها استفاده نماییم.

دستکش ایمنی کار

یکی از وسایل و ابزاری که در هنگام کارهای پر خطر و سنگین برای محافظت از دستان افراد، مورد استفاده قرار می گیرد دستکش های ایمنی کار است.

با توجه به اینکه انواع دستکش ایمنی کار وجود دارد و هر کدام از آن ها در موقعیت ها و شرایط مختلف مورد کار قرار می گیرد، در مرحله اول مهم است که آگاه باشیم دستکش های ایمنی کار چیست و از این ابزار چگونه باید استفاده کرد.

دستکش های ایمنی کار وسیله ای کاربردی و مهم است که از جنس های مختلف و متنوع بسته به کاربرد آن، تشکیل و تولید شده است.

این دستکش ها با قالب دست تولید می شوند و در برابر انواع آسیب ها و حوادث از جمله حرارت، برش، ضربه، مواد شیمیایی ، اسیدی و … بسیار مقاوم هستند.
به طور کلی می توان انواع دستکش های ایمنی کار را در سه دسته بندی از لحاظ کاربرد، جنس و مشاغل قرار داد. هر کدام از این دسته بندی ها ضروری و مهم است و احتمال دارد که بعضی از دستکش ها جنس مواد اولیه یکسان داشته باشند ولی در چندین شغل و جایگاه مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

 

بیشتر بخوانیم : دستکش جوشکاری

مشخصات دستکش ایمنی

از آنجا که این ابزار انواع متنوع و بسیاری دارد، باید ویژگی هر نوع را بصورت جداگانه بررسی کرد، پس در اینجا به مشخصات تعدادی از آن ها می پردازیم.

انواع دستکش ایمنی کدامند

انواع دستکش ایمنی

به طور کلی انواع دستکش ایمنی را می توان در سه دسته بندی از لحاظ کاربرد، جنس و مشاغل قرار داد. هر کدام از این دسته بندی ها ضرورری و مهم است و ممکن است که بعضی از دستکش ها جنس یکسان داشته باشند و در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

دستکش ضد برش

این دستکش ها در برابر پارگی و برش مقاومت بالایی دارند و در کارهایی که در آنها از ابزار آلات برشی همچون فرز، پروفیل بر و … استفاده می شود کاربرد دارند.

دستکش ضد برش دست را در برابر آسیب های احتمالی در زمان کار با ابزارهای برشی حفاظت می کند و جنس مقاومی هم دارد. از این دستکش در کارهایی که ممکن است دست را خراش دهد و یا ببرد، استفاده می شود.

دستکش کار چیست

دستکش ضد برق

از انواع دستکش ایمنی که بسیار پر کاربرد و مهم است می توان به دستکش عایق برق یا ایمنی برق اشاره کرد، که در کارهای مربوط به برق از آن ها استفاده می شود. این دستکش کاربر را در مقابل برق گرفتگی و جریان برق محافظت می کند. از این دستکش متخصصان طراحی دکل ها و تکنسین های برق و موارد شبیه به آن استفاده می کنند. این دستکش ها به طور معمول از جنس لاتکس تولید می شوند و در مقابل شوک الکتریکی مقاوم هستند و از لحاظ مقاومت در مقابل جریان الکتریسیته به شش کلاس مختلف تقسیم می شوند.

 

دستکش ضد اسید و مواد شیمیایی

دستکش ضد اسید دستکشی است که به خاطر داشتن روکش PVC در برابر مواد قلیایی، مواد اسیدی، مواد شیمیایی و مواد بیولوژیکی مقاوم است و به این دلیل، به آن دستکش ضد اسید گفته می شود. به طور معمول آستر داخلی دستکش از پنبه نرم است.
مقاومت بسیار خوب این دستکش ها در مقابل مشتقات نفتی، خورنده، اسیدها، مواد قلیایی، روغن های معدنی و صنعتی، گریس و چربی ها باعث شده که این نوع دستکش در مشاغلی چون دامپروری، مرغداری، کشتارگاه و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند. در قسمت انتهایی و پایانی این دستکش ایمنی یعنی پنجه و کف دست از یک لایه PVC سمباده ای استفاده شده است، که باعث ایجاد حفاظت و نیز مقاومت در برابر لغزش در کف دست ها می شود؛ همچنین این مورد، افزایش سطح چنگش برای ایجاد ایمنی بهتر در عملیات جا به جایی وسایل در هر دو شرایط محیطی مرطوب و خشک را فراهم می سازد. دستکش ضد اسید یکی از مهم ترین ابزار ها در صنعت شیمیایی می باشد و هرگز استفاده از آن را در حوزه های صنعت و شیمیایی را فراموش نکنید.

دستکش حرارتی

همان طور که از نام این دستکش مشخص است، در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد و می توان از نوه دستکش استفاده کرد. این دستکش حرارتی جنس مقاومی از الیاف نسوز دارد و دست را در برابر گرمای بیش از حد و شعله محافظت می کند. از جمله کاربرد این نوع دستکش، در شغل های جوشکاری، آتش نشانی، صنایع ذوب و کوره و … است.
به عبارتی می توان دستکش های ایمنی حرارتی را دستکش ایمنی ضد حریق و یا دستکش های ایمنی نسوز نام گذاری کرد چرا که این نوع در برابر شعله های آتش و مواد مذاب و گرمای شدید مقاوم هستند.

انواع دستکش های ایمنی

از آنجا که انواع دستکش های ایمنی تنوع بالایی دارند، در ادامه باز هم به مطالب مربوط به انواع دستکش های ایمنی می پردازیم:

بیشتر بخوانیم : دستکش کار

کاربرد دستکش ایمنی

بعضی از مشاغل هستند که هنگام کار باید موارد مهم ایمنی را در آنها رعایت کرد.

یکی از عناصر مهم ایمنی در این شغل ها استفاده و کاربرد دستکش ایمنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

از جمله این شغل ها می توان به نجاری، جوشکاری، آتش نشانی و … اشاره کرد.

استفاده از این دستکش ها در این مشاغل به این دلیل است که دست ها در برابر شعله ها، حوضچه های مذاب جوشکاری و حرارت هنگام آتش، برش در نجاری، ضربه خوردگی و … ایمن بماند.

در اینجا به معرفی تعدادی از کاربرد های مختلف دستکش های ایمنی می پردازیم:

کاربرد دستکش ایمنی

کاربرد دستکش ایمنی کار

برای ایمنی در هنگام کارها از دستکش های ایمنی استفاده می شود. در واقع می توان انواع دستکش های ایمنی را دستکش های ایمنی کار نیز قلمداد کرد.

چرا که در کار های متنوع و برای ایمنی از دستکش استفاده می شود. این دستکش ها معمولی ترین و ابتدایی ترین نوع دستکش های ایمنی هستند که مقاومت های آن معمولی است.

از جمله ویژگی هایی که می توان برای دستکش های ایمنی در نظر گرفت موارد زیر است:

* مقاومت در برابر آسیب و ضربه اجسام تیز
* خوش دست و منعطف
* مقاومت و دوام در برابر تنش های فیزیکی

کاربرد دستکش جوشکاری

یکی از پیش نیاز های ضروری برای کار جوشکاری، دستکش های ایمنی جوشکاری است، که طبق استاندارد های خاصی تهیه و تولید می شود.

این نوع دستکش دارای مقاومت بالا است. این دستکش ها در سه اندازه متوسط، کوتاه و بلند طراحی و تولید می شوند و در برابر ساییدگی و حرارت مقاوم هستند.

جنس دستکش های ایمنی جوشکاری معمولا از چرم است و میزان مقاومت آن بالا است و در حالت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستکش ها انگشتان و دست را در برابر ماوراءبنفش، شوک الکتریکی، قطرات ذوب شده، گرمای شدید و … محافظت می کند.

از این دستکش های ایمنی در روش های متفاوت جوشکاری از جمله جوشکاری به روش تیگ، جوشکاری با الکترود، جوشکاری به روش میگ و … استفاده می شود.

کاربرد دستکش ایمنی باغبانی

همان طور که از نامش مشخص است از این دستکش برای کارهای باغبانی و کشاورزی استفاده می شود. دستکش باغبانی یک لایه محافظ است که از دستان در برابر تیغ، سموم گیاهان و … محافظت می کند.

این دستکش ها را می توان متناسب با نوع گل کاری و باغبانی تهیه کرد. دستکش های باغبانی از جنس های مختلفی از جمله چرم، نخ و الیاف مصنوعی تولید و تشکیل شده اند که دستان را در برابر آسیب ها و خطرات احتمالی محافظت می کند. این دستکش ها مقاومت خوبی در برابر سایش و سوراخ شدگی دارند.

دستکش های ایمنی در بیشتر صنایع به کار می روند.

در ساخت و ساز، در صنعت پتروشیمی، در صنایع پزشکی و تمامی صنایعی که در آن ها رعایت نکات ایمنی ایمنی حرف اول را میزند، این دستکش ها از اولویت ها هستند .

همان گونه که اطلاع دارید فروش عمده دستکش ایمنی همواره یکی از بهترین راه ها برای صرفه اقتصادی بهتر و ذخیره سرمایه بوده و هست؛

به همین سبب است که مشتریان و علاقه مندان زیادی را دارد.

ما در شرکت ایمن آریان، این افتخار را داریم که برای تامین ابزار های با کیفیت شما عزیزان به قیمتی به صرفه، فروش عمده دستکش کار را در دستور کار خود قرار داده ایم.

همچنین در صورتی که مشتریان خرید دستکش کار عمده، مدل یا نمونه درخواستی خود را برای سفارش اعلام کنید تا ظرف مدت کوتاهی، قیمت پیشنهادی، زمان دوخت و تحویل کالا اعلام می شود.

این دستکش ها انگشتان و دست را در برابر ماوراءبنفش، شوک الکتریکی، قطرات ذوب شده، گرمای شدید و … محافظت می کند.

از این دستکش های ایمنی در روش های متفاوت جوشکاری از جمله جوشکاری به روش تیگ، جوشکاری با الکترود، جوشکاری به روش میگ و … استفاده می شود.

فروشگاه های اینترنتی دستکش ایمنی زیادی در حال فعالیت هستند ; اما جدای از ارائه محصول که توسط فروشگاه های متعدد اینترنتی انجام می شود، نکته حائز اهمیت کیفیت و پشتیبانی این فروشگاه هاست. متاسفانه بارها شاهد خرید های اینترنتی ناموفق در سایت های نا معتبر بوده ایم که در آن فرد پس از خرید، متوجه تفاوت محصول با آنچه سفارش داده و یا کیفیت نامرغوب محصول شده، ولی سایت فروشنده تعهدی نسبت به خریدار نداشته و پشتیبانی مناسبی را ارائه نمی دهد!
بنابر این در هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی دستکش ایمنی باید به سابقه فروش و پشتیبانی فروشگاه اینترنتی دستکش ایمنی توجه داشت تا در صورت وجود چنین مشکلاتی امکان پیگیری و رفع آن باشد.
فروشگاه ایمن آریان با تیم پشتیبانی قوی و سابقه فروش به صورت اینترنتی ارائه دهنده انواع دستکش مورد نیاز مخاطبان عزیز است.

لازم به ذکر است که تولیدی ایمن آریان در حال حاضر از بین انواع دستکش های ایمنی تنها به تولید دستکش های

دستکش کف چرم پشت برزنت (مهندسی)  و دستکش کف چرم پشت برزنت (طرح کره ای) می پردازد.

راه های اتباطی برای فروش عمده دستکش صنعتی ایمن آریان:
تلفن:
02155257913
ایمیل:
info@imenarian.com

بیشتر بخوانیم : دستکش کارگری

مزایای استفاده از دستکش ایمنی کار

حفظ ايمني هنگام کار با ابزار: يک مورد مهم در ارتباط با دستکش کار اين است که از افراد در مقابل اتفاقات غير منتظره و خطرات احتمالي موجود در کار حفاظت مي کند.
جلوگيري از تماس مواد مضر با پوست: يکي ديگر از مزاياي دستکش هاي ایمنی، جلوگيري از آلودگي و تماس دست با مواد مضر يا آلوده و تميز نگه داشتن دست حين کار است.

ویژگی های دستکش ایمنی خوب

همانطور که اشاره کردیم دستکش های ایمنی باید با توجه به نوع و شرایط کار انتخاب شود در نتیجه ویژگی های متفاوتی دارد. اما همه این ابزار ها باید دارای خصوصیات استاندار باشند. انعطاف مناسب، ضخامت مناسب، ضد لغزش و ضد سایش جزء استاندارد هایی است که باید در آن رعایت شود.
* دستکش های ایمنی برای کسانی که با اجسام داغ کار می کنند معمولا از جنس چرم است. بهترین چرم برای این نوع دستکش چرم بز، گاو و آهو است. چرم در مقابل حرارت مقاوم است و می تواند از دست به خوبی محافظت کند. اگر دستکش ساق بلندتری انتخاب نمایید می توانید تا ساعدتان را نیز در برابر پرش، ذرات داغ و اصابت اجسام به دستتان جلوگیری نمایید.
* دستکش های ایمنی کسی که در محیط های سرد کار می کند، با فردی که کنار کوره کار می کند، متفاوت است.

بهترین دستکش ایمنی کار

به طور قطع نمی توان بهترین دستکش ایمنی کار را مشخص کرد اما به طور کلی بهترین دستکش ایمنی کار ویژگی های مشخصی دارد. ویژگی هایی چون:

*نباید مانعی برای کار کردن شخص باشد
*باید در برابر جریان الکتریکی عایق باشد
*در برابر ضربات مقاوم باشد
*از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار باشد
* ایجاد حساسیت نکند
*باعث عرق کردن دست ‌ها نشود
*ساییده نشود
*نسبت به دماهای بسیار پایین و یا بسیار بالا مقاوم باشد
*ارتعاشات ناشی از کار را به حداقل برساند.

ایمن آریان از مشتری محورترین شرکت ها در ایران می باشد که با فروش عمده دستکش کار شرایطی آسان را برای مشتریان خود به وجود آورده است؛ در هنگام خرید، نسبت به تعداد سفارش داده شده و مدت زمان تحویل، قیمت عمده انواع دستکش ایمنی تعیین می گردد. همانطور که می دانید قیمت خرید عمده از خرید به صورت جزئی همواره بهتر و کمتر بوده است و در همین مورد ما باید اعلام کنیم که مزیت تولیدی ایمن آریان نسبت به سایر تولیدکنندگان، این است که این تولیدی به صورت عمده هم، محصولات خود را به فروش می رساند؛ این مجموعه با سابقه بیش از 10 سال سابقه کار که از نقاط قوت این تولیدی محسوب می شود؛ نسبت به سایر تولید کنندگان قیمت مناسب تر و بهتری را برای شما عزیزان فراهم می نماید. برای خرید، کافی است شما عزیزان به شماره تماسی که در سایت ذکر شده با ما ارتباط بگیرید تا از قیمت، شرایط و سوال های مدنظر خود با خبر باشید.

از جمله نکاتی که باید در خرید و فروش انواع دستکش ایمنی مورد توجه قرار داد، موضوع انتخاب متناسب دستکش با کار مورد نظر است؛ به این معنا که باید در هنگام خرید و فروش انواع دستکش ایمنی توجه داشت که برای مثال دستکشی که برای نجاری استفاده می شود، با نوع دستکش آلومینیوم تفاوت دارد و نمی توان از دستکش آلومینیوم در نجاری استفاده کرد.
پس حتما در هنگام خرید و فروش انواع دستکش ایمنی به کار مورد نظر و دستکش مناسب آن توجه کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید می توانید با آریان ایمن در ارتباط باشید.

لازم به ذکر است که تولیدی ایمن آریان در حال حاضر از بین انواع دستکش های ایمنی تنها به تولید دستکش های
دستکش کف چرم پشت برزنت (مهندسی) و دستکش کف چرم پشت برزنت (طرح کره ای) می پردازد.جهت اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با شماره تلفن های ۰۲۱۵۵۲۵۷۹۱۳ تماس بگیرید

فروش دستکش کار در تهران

به منظوراینکه پرسنل و کارگران یک مجموعه تولیدی بتوانند به دوراز آسیب دیدن دست ها به فعالیت های فیزیکی خود ادامه دهند باید از دستکش های ایمنی کاراستفاده کنند. تجهیزات محافظتی دست دستان شما را از تمامی آسیب های ممکنه در فعالیت های روزانه محافظت میکند و دربرخی مجموعه ها ی ویژه استفاده از آن الزامی میباشد. دستکش های حفاظتی کار در انواع گوناگونی تولید میشوند وهر یک به نوعی میتواند در حفاظت از دستان نقش موثری داشته باشند. دستکش های ایمنی کارنه تنها در مجموعه های تولیدی بلکه در کلیه محیط های کاری خشن مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد بسیاری نیز پیدا کرده است.
مجموعه ی تولیدی ایمن آریان برترین تولید کننده ی تخصصی انواع مختلف محصولات ایمنی چرمی درایران است. تاکید بربرترین بودن ایمن آریان ؛ پشتوانه ای از قدمت، تجربه، تحقیق علمی و میدانی را پشت سر خود دارد. استفاده ازمواد اولیه شرکت های معتبر در صنعت چرم و پارچه و بهره گیری از نیروهای ماهر در تولید، سبب تمایز محصولات تولیدی توسط این شرکت در قیاس با محصولات مشابه در بازار گردیده است.
جهت کسب مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره تلفن02155257913 تماس حاصل فرمایید یا بمنظور کسب مشاوره و خرید حضوری به ادرس – تهران، بزرگراه سعيدي، شهرك صنعتي چهاردانگه، خيابان هفتم آهنكاران (خيابان پانزدهم) – مراجعه بفرمایید .همکاران ما در شرکت تولیدی ایمن آریان همواره آماده پاسخ گویی شما عزیزان می باشند..

موقعیت مکانی شرکت تولیدی ایمن آریان در تهران

سخن پایانی:
با توجه به این موضوع که، انواع دستکش های ایمنی طراحی و به بازار عرضه می شوند و در آنها از استاندارد های مختلف نیز استفاده می شود، طبیعی است که هنگام خرید و انتخاب، با توجه به کاربری و موارد استفاده از دستکش، اقدام به خرید کنیم. قابل توجه است که دستکش های ایمنی ایمن آریان با توجه به استداندار های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد اولیه تولید و به بازار عرضه می شوند.
در صورتی که به مشاوره و یا اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید با ما در ایمن آریان تماس بگیرید.

سوالات متداول دستکش ایمنی

* دستکش های ایمنی برای کسانی که با اجسام داغ کار می کنند معمولا از جنس چرم است. بهترین چرم برای این نوع دستکش چرم بز، گاو و آهو است. چرم در مقابل حرارت مقاوم است و می تواند از دست به خوبی محافظت کند. اگر دستکش ساق بلندتری انتخاب نمایید می توانید تا ساعدتان را نیز در برابر پرش، ذرات داغ و اصابت اجسام به دستتان جلوگیری نمایید.
* دستکش های ایمنی کسی که در محیط های سرد کار می کند، با فردی که کنار کوره کار می کند، متفاوت است.

حفظ ايمني هنگام کار با ابزار: يک مورد مهم در ارتباط با دستکش کار اين است که از افراد در مقابل اتفاقات غير منتظره و خطرات احتمالي موجود در کار حفاظت مي کند.
جلوگيري از تماس مواد مضر با پوست: يکي ديگر از مزاياي دستکش هاي ایمنی، جلوگيري از آلودگي و تماس دست با مواد مضر يا آلوده و تميز نگه داشتن دست حين کار است.

استفاده کردن از دستکش ایمنی در هنگام انجام کار از جمله مواردی است که باید به آن توجه زیادی کرد، چرا که بیش از 60 درصد حوادثی و اتفاقاتی که در هنگام کار رخ می دهد مربوط به استفاده نکردن از دستکش کار یا همان دستکش های ایمنی کار می باشد.

این دستکش دارای انواع مختلف و متنوعی می باشند، که هر یک برای فعالیت خاصی تولید و طراحی و به بازار عرضه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *